Menu |
|
Samorząd |
|
Gospodarka |
|
|
|
Na niżej podane konto bankowe można wpłacać wszelkie należności gminy np. opłatę skarbową, podatki.
11 9180 1034 2003 2001 3909 0003
|
|
|
Katalog usług dla przedsiębiorców i obywateli |
    Zgłoszenie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. 1999 nr 101 poz. 1178 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2004 nr 173 poz. 1808 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (Dz.U. 2009 nr 50 poz. 399)
OGÓLNY OPIS:
- Przedsiębiorca, który zamierza zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej zobowiązany jest dokonać zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej. Zgłoszenia dokonuje się poprzez wypełnienie formularza Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej .
- Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku, i trwa do dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
- W stosunku do zobowiązań o charakterze publicznoprawnym zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej wywiera skutki prawne od dnia, w którym rozpoczyna się zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej, do dnia poprzedzającego dzień wznowienia wykonywania działalności gospodarczej.
- Przedsiębiorca może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 24 miesięcy.
- Nie zgłoszenie wznowienia działalności - przed upływem 24 miesięcy od dnia zgłoszenia informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej - skutkuje wykreśleniem wpisu (dotyczącego przedsiębiorcy, który zawiesił działalność) z ewidencji działalności gospodarczej.
- W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników.
- W celu uzyskania zaświadczenia o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej należy wypełnić Wniosek o wydania zaświadczenia o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej .
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Organ ewidencyjny dokonuje wpisu informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej niezwłocznie lub wydaje Decyzję o odmowie wpisu informacji o zawieszeniu , która doręczana jest przedsiębiorcy z urzędu w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. Zaświadczenie o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej otrzymuje przedsiębiorca w przypadku wypełnienia wniosku o wydanie zaświadczenia w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
- Odmowa wpisu informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej może nastąpić z niżej opisanych powodów:
- Zatrudnienia pracowników.
- Wskazania daty zawieszenia wcześniejszej niż data złożenia wniosku.
- Wniosek zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie.
- Urząd gminy, w ciągu 3 dni roboczych od dnia dokonania wpisu do ewidencji, prześle dane z wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej wraz z kopią zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej do:
-. naczelnika urzędu skarbowego wskazanego przez przedsiębiorcę,
- właściwego Urzędu Statystycznego,
- właściwej jednostki terenowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
-
Stanowisko d/s ewidencji działalności gospodarczej, pokój nr 15, tel: 17 2270 415,
e-mail: ewidencja@gmina.niwiska.pl
OPŁATY SKARBOWE:
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem
poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data nadania odwołania.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Formularz do pobrania
Instrukcja wypełniania wniosku EDG
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 1
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 2
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 3
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 4
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 5
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 6
|
|