Menu |
|
Samorząd |
|
Gospodarka |
|
|
|
Na niżej podane konto bankowe można wpłacać wszelkie należności gminy np. opłatę skarbową, podatki.
11 9180 1034 2003 2001 3909 0003
|
|
|
Katalog usług dla przedsiębiorców i obywateli |
    Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. 1999 nr 101 poz. 1178 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2004 nr 173 poz. 1808 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (Dz.U. 2009 nr 50 poz. 399)
OGÓLNY OPIS:
- Przedsiębiorca zawiadamia pisemnie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej wypełniając EDG-1 Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
- Wykreślenie następuje w drodze decyzji administracyjnej. Organ ewidencyjny jest obowiązany przekazać w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna, informację o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej właściwemu urzędowi statystycznemu oraz urzędowi skarbowemu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Decyzję o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej wydaje się niezwłocznie, a w sprawach wymagających dodatkowych wyjaśnień w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
- Dokument może być odebrany przez Zawiadamiającego:
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Zawiadamiający w formularzu zawiadomienia.
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
-
Stanowisko d/s ewidencji działalności gospodarczej, pokój nr 15, tel: 17 2270 415,
e-mail: ewidencja@gmina.niwiska.pl
OPŁATY SKARBOWE:
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem
poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data nadania odwołania.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Formularz do pobrania
Instrukcja wypełniania wniosku EDG
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 1
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 2
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 3
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 4
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 5
Wniosek do ewidencji działalności gospodarczej - Cześć 6
|
|